QSTA | Design guidelines

Bel voor meer informatie +31 (0)6 2042 6924

QSTA design guidelines 2024/25

1

Het merk

Waar staan we voor?

QSTA biedt via een inspiratief versplatform telers en producenten een krachtig handelspodium en ruimte om te groeien. En QSTA biedt foodprofessionals een OneStopShop waarmee ze 24/7 het lokale, het bijzondere en het dagelijkse vers snel geleverd krijgen in hun keuken of winkel.

Online versmarkt voor foodprofessionals

2

Het merk

In de ‘Q’ van QSTA zit subtiel een tekstballon verwerkt. Dit staat symbool voor de vraag en het aanbod.

De betekenis van QSTA

QSTA spreek je uit als ‘kwesta.’ De ‘QST’ staat voor ‘questions.’ De ‘A’ staat voor ‘answers.’ Het versplatform is een uitgebreide online vraag-en- aanbod marktplaats voor foodprofessionals.

De ‘QST’ van QSTA staat voor ‘questions’. Het vers- platform is een uitgebreide online vraag-en-aan- bod marktplaats voor foodprofessionals.

De ‘A’ van QSTA staat voor ‘answers.’ Het versplatform is een uitgebreide online vraag-en-aanbod marktplaats voor foodprofessionals.

3

CMYK 0 62 97 0

Kleurenpalet

RGB 239 121 16

Primaire kleur Oranje is de dominante kleur van QSTA. Percentages van 75%, 50% en 25% zijn ook toegestaan.

CMYK 30 0 77 0

CMYK 76 0 22 0

Secundaire kleuren Groen en blauw zijn samen met oranje de leidende kleuren in communicatie, waarbij oranje de ’hoofdkleur’ is. Percentages van 75%, 50% en 25% zijn ook toegestaan.

RGB 199 214 88

RGB 0 178 201

Steunkleuren Zwart, donkergroen, donkerblauw en donkerrood zijn ondersteunende kleuren in communicatie. Onderge- schikt aan de primaire en secundaire kleuren.Percentages van 75%, 50% en 25% zijn ook toegestaan.

CMYK 93 63 90 0

CMYK 100 70 47 19

CMYK 63 100 100 0

RGB 44 90 65

RGB 2 70 96

RGB 123 44 41

4

Kleurenpalet Online

Secondary

5

Kleurenpalet Online

6

Het logo

Toepassingen

Het gebruik van het logo kent enkele voorwaarden. Het logo is een belangrijk herkeningsteken voor het merk QSTA waarmee in communicatie zorgvuldig om moet worden omgegaan.

Primair gebruik logo

Het logo wordt voornamelijk gebruikt in de huisstijlkleur oranje (waarden op pg. 4) tegen een witte achtergrond.

De ‘Q’ als symbool

De ‘Q’ uit het logo mag ook los van het logo gebruikt worden. Dan krijgt het de fuctie van label welke uiteindelijk de herkenbaarheid van het logo moet versterken (zoals de ‘swoosh’ van Nike). Voorbeeld gebruik: op een petje, of als merkje op een t-shirt. Hoofdkleur: oranje.

7

Het logo

Logo op een achtergrond

Het logo moet altijd goed herkenbaar en leesbaar zijn. Een zwart of wit logo mag gebruikt worden als de achtergrond te weinig contrast heeft met het oranje logo.

‘Q’ op een achtergrond

De ‘Q’ moet altijd goed herkenbaar en leesbaar zijn. Een zwart of witte ‘Q’ mag gebruikt worden als de achtergrond te weinig contrast heeft met de oranje ‘Q’.

8

Het logo

Witruimte rondom logo

2x

x

Rondom het logo moet voldoende witruimte zitten. Minimaal 2 keer de lengte van x (zie figuur 1.)

2x

2x

2x

figuur 1.

9

Letterfont

Niveau Grotesk

10

Iconen

Er is een ruime keus aan iconen binnen dezelfde stijl.

Alle iconen zijn op te vragen via QSTA

11

Gebruik van headings in beeld

Toepassingen

HEADING IN KAPITALEN BOLD OF BLACK. Subheading lowercase bold of black.

Headings met kapitalen hebben de voorkeur. Plaats teksten in een gekleurd vlak om het duidelijk leesbaar te houden (voorkeurskleur: oranje).

Headings in onderkast is toegestaan mits er geen subheading bij staat. Subheadings staan altijd in onderkast.

Headings hoeven niet in een kleurvlak (zoals hiernaast afgebeeld) geplaatst te worden als de achtergrond een ander kleurvlak is.

Rondom om de hoofdletter ‘O’ past een vierkantje. Dit vierkantje dient als minimale afstand voor de ‘witruimtes rondom.’ O

12

Gebruik van headings in beeld

Voorbeelden

HEADING IN KAPITALEN BOLD OF BLACK. Subheading lowercase bold of black.

HEADING IN KAPITALEN BOLD OF BLACK.

HEADING IN KAPITALEN BOLD OF BLACK.

13

Do’s

Gebruik van kleurvlakken icm beeld

Alleen horizontale en verticale lijnen.

Don’ts

14

Gebruik grafisch elementen

‘Tekstwolkje’ Q Mag gebruikt worden in combinatie met beeld of tekst.

QSTA .nl

15

Do’s

Gebruik losse Q

Zorg dat de Q-vorm duidelijk blijft in vorm en contrast.

Don’ts

Transparantie mag, maar zorg dat de Q wel goed zichtbaar blijft.

16

Voorbeelden

QSTA .nl

Diverse middelen.

17

Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Page 16 Page 17

Powered by