QSTA | Magazine 2023/01

Inspelen op de trends en ontwikkelingen in de cateringbranche, dat is iets waar Appèl catering constant mee bezig is. Onlangs is het bedrijf begonnen met een tof concept genaamd Frigo. Leonie van Boheemen, sinds een aantal maanden Operations Account manager, is hard bezig met het laten groeien van dit bedrijfsonderdeel. Het is eigenlijk een mini onderneming onder de grote paraplu van Appèl.”

Appèl is een cateringbedrijf waarbij de focus ligt op de gastvrijheid en de beleving. “We willen de persoonlijkste cateraar zijn.” zegt Leonie. En hoe zij deze beleving vertalen naar hun klanten? Een goed voorbeeld zijn de inspiratieweken die zij regelmatig lanceren: “Op deze manier kunnen we onze gasten blijven verrassen. Voorbeelden zijn een week in het thema ‘Plant Power’ met extra aandacht voor plantaardige voeding, een ander thema is ‘No Waste Wonderland’ om voedselverspilling tegen te gaan.” Naast het verrassende element staat ook vitaliteit en duurzaamheid op de kaart. Ze zijn hard bezig met het stimuleren van gezonde voeding en bieden gratis water aan op hun cateringlocaties. Daarnaast hebben ze een mooi doel: “We streven naar een verhouding van 50/50 tussen plantaardige en dierlijke eiwitten op onze cateringlocaties.” Frigo sluit goed aan op deze waarden. “Dit innovatieve concept is dé onbemande cateringoplossing.” Door actuele onderwerpen zoals toenemende personeels- kosten en een steeds groter aantal thuiswerkenden is het lastig om gedurende de hele dag, ‘s nachts en in de weekenden een bemand bedrijfsrestaurant te hebben. Op deze problemen speelt Frigo dan ook in. “De smart fridge is 24/7 beschikbaar, zo kan personeel ook ‘s nachts voor een voedzame en gezonde maaltijd kiezen.” Het assortiment is daarnaast super divers. Van yoghurt, maaltijdsalades, wraps tot opwarmmaaltijden. “In overleg met de opdrachtgever kijken wij naar een passend assortiment, hierin zijn wij erg flexibel.”

Interview Leonie van Boheemen: “Frigo is dé onbemande cateringoplossing.”

Onbemand De onbemande smart fridge werkt met een app of via de betaalterminal met een bankpas. Door de app aan hun bankpas te koppelen, kunnen gebruikers de smart fridge openen en zo hun gezonde lunch meenemen. “Een groot voordeel is dat wij uit de de data kunnen opmaken welke producten populair en minder populair zijn. Door deze data kunnen wij sturen op het assortiment en zo de derving beperken.”

Van startup naar scaleup “Het begint allemaal met volume en naamsbekendheid creëren.” Daarnaast is Leonie druk bezig met de voor- delen duidelijk te maken aan de consument: “Het hoeft de bestaande catering niet te bijten, het kan juist een mooie toevoeging zijn.” Ook vindt Frigo het belangrijk dat de smart fridge gebruiksvriendelijk is en biedt de app een voordeel voor de consument: “Gebruikers kunnen vanaf thuis al zien wat er in onze smart fridges staat, zo kan je al vanuit je eigen woonkamer zien welke lekkere lunch er beschikbaar is.”

De landelijke distributie van QSTA is fijn voor de smart fridges van Frigo. “QSTA biedt dekking door heel Nederland en dat tegen een betaalbaar tarief.” Onze opdrachtgevers zijn ontzettend divers, de smart fridges staan momenteel op hogescholen maar bijvoorbeeld ook bij Rijkswaterstaat. Al deze opdrachtgevers hebben behoefte aan een ander assortiment. “We zijn samen met QSTA aan het kijken naar het uitbreiden van het assortiment, het is fijn dat zij meedenken, dat werkt goed.” Ook over de bestelomgeving is Leonie te spreken: “De website is goed te gebruiken, de bestelomgeving ziet er professioneel uit en is gebruiksvriendelijk.”

“De smart fridge is 24/7 beschikbaar, zo kan personeel ook ‘s nachts voor een voedzame en gezonde maaltijd kiezen.”

29

28

Powered by